Happy!! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu Happy!! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu

Happy!!

Blijf op de hoogte en volg Silvie

04 Juni 2014 | Peru, Urubamba

Hola!

Het is alweer een paar daagjes geleden dat jullie iets van me gehoord hebben. Dat wil niet zeggen dat het niet goed gaat hoor! Integendeel!! Het gaat beter dan ooit!! Zoals ik vorige keer al aangekondigd heb, heb ik Fernando afgelopen zaterdag ontmoet in Cusco, waar we het weekend ook gebleven zijn. Zo fijn om weer bij elkaar te zijn!! En uiteraard wijk ik niet van zijn zijde (en hij niet van die van mij) totdat ik weer naar huis moet...:(
Er was nog ies wat ik enorm miste hier in Peru....dat was mijn gitaar. Nou, daar heb ik inmiddels ook een oplossing voor gevonden. De Spaans-docent had een keer ergens op de markt een gitaar gezien. Dus wij op zoek naar de beste man. Maar de gitaar lag/stond niet bij zijn standje, maar ergens achter, onderin een kastje. Daar had hij twee akoestische gitaren liggen. Je had de lach op mijn gezicht eens moeten zien! Ik was zoooo gelukkig! Even lekker gespeeld en ...uiteraard heb ik er een gekocht. Als ik dat eenmaal in mijn hoofd heb.....Ik ben er ontzettend blij mee! Inmiddels hebben we in het huis al een aantal Jam-avondjes gehad, samen met Anke en de rest. Hoe ik het allemaal mee naar Nederland ga krijgen, weet ik nog niet. Maar dat zijn zorgen voor later. Voor nu heb ik weer heel veel plezier in spelen en zingen!

Dit weekend zijn we dus in Cusco geweest. Vrijdag hebben Anke en ik geborreld met wat Nederlandse mensen die daar in de buurt wonen. Zaterdag hebben we heerlijk gerelaxted en bijgepraat. Zondag was er een pararde, diehouden ze nogal veel hier. Het was prachtig om te zien. Naast het leger waren er ook groepen verkleed in een bepaald thema; cowboys, traditioneel Peruanen, de lokale carnavalsgroep enz enz. Het was eenzelfde soort parade als een week geleden in Urubamba. Alleen was het hier wel iets beter geregeld en georganiseerd. Foto's volgen snel.

Maandagavond hebben we een afscheidsfeestje gehad van Stijna en Linda. De dames zijn nu echt vertrokken richting Bolivia. Maar stil in huis is het niet; er zijn zondag ook drie nieuwe dames aangekomen. ZIj zullen deze week nog blijven. Maar even over het feestje. Ze hadden een heerlijke taart laten maken waar we allen heerlijk van gesmuld hebben. En fruitsalade, nootjes en koekjes. Lekker hoor!! Jammer om afscheid te nemen, maar dankbaar voor de gezellige tijd samen!

Dinsdagmiddag zijn Fernando en ik op zoek geweest naar' het kruis' . Bovenop een berg hier staat een gigantisch kruis. Nou, van onder lijkt het net twee luciferstokjes, maar het schijnt best groot te zijn. Achteraf heb ik de routebeschrijving iets te letterlijk genomen en zijn we ruim een uur in de verkeerde richting gelopen. Ook een aardige wandeling, maar we waren toch wel heel benieuwd hoe je nu in godsnaam bij dat kruis moest komen. Uiteindelijk waren we in the middle of nowhere, waar een man half op straat lag te slapen (ik dacht eerst dat hij dood was.........of misschien was hij dat ook wel...we hebben maar niet gekeken) en de mensen gezellig aan de pils zaten. Ze waren dan ook al behoorlijk dronken en ik had er geen goed gevoel bij. Wegwezen dus. Waarschijnlijk had de slaapkop er ook al genoeg op. En het was pas half 3 in de middag. Naja, uiteindelijk weer teruggelopen naar huis. Deze week poging twee om het kruis te vinden. Het schijnt een prachtige plek te zijn waar je de vallei goed kunt overzien. To be continued..

In plaats van het kruis zijn we vandaag naar Salineras geweest. Dat zijn zoutbakken die in de bergen zijn gemaakt. Na een wandeling van ruim een uur konden we de berg beklimmen waarop(in) de zoutbakken liggen. Ik met mijn Hollandse benen ging natuurlijk half dood tijdens de klim. Pfff...zulke steile heuvels ben ik niet gewend hoor. Die hebben we niet in Den Bosch. Maar met psychische ondersteuning van Fernando heb ook ik de top gehaald. En het uitzicht was prachtig! Nu is het hier sowieso prachtig, maar hoe hoger je komt, hoe meer je ziet, hoe mooier het is. Er waren tientallen zoutbakken waarin zout ' ontstaat' . Hoe het precies in zijn werk gaat, moet ik nog onderzoeken maar het komt er op neer dat de natuur haar werk doet op deze berg. Ik ben zeer benieuwd hoeveel zout er uit deze berg gehaald wordt. Als ik daarachter ben, laat ik jullie dat ook weten. Ik voeg snel de foto's toe zodat jullie kunnen zien hoe het er uitziet!

Het is fijn om samen met Fernando op het project te werken. Door mijn zeer beperkte Spaans is het soms lastig om met de jufte communiceren. Nu zijn we met zn tweeën en kunnen we veel werk wegzetten. Vandaag hebben we het alfabet afgemaakt: Op een a-5je de hoofdletter, kleine letter en een afbeelding met die letter. Dit hangt nu tegen de muur aan. De juf houdt ons wel aan het werk, wat ze erg goed doet. Soms heeft ze echt handen tekort met al die bengels (ze zitter erbij hoor). Hopelijk kunnen we haar deze week nog optimaal van dienst zijn zodat ze de komende weken kan focussen op de kiddo's.

Nou, dit was het weer voor nu. Dit is mijn laatste weekje alweer in Urubamba....wat gaat de tijd snel!! :( Ik heb het enorm naar mijn zin hier....wil nog helemaal niet weg! Wie weet, kom ik nog eens terug....

Tot laters!!!
Kus, Silvie en Fernando


  • 04 Juni 2014 - 10:22

    Marga :

    Ben ook zo blij dat Fernando daar ook is , geniet er maar van , de tijd vliegt voorbij.
    XXXXX ons mam en ons pap :)

  • 04 Juni 2014 - 11:05

    Els:

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt! Voor mij is elk stukje weer even terug in de Peruaanse sferen. Alsof ik er ook weer even ben! Geniet ervan!

  • 04 Juni 2014 - 20:52

    Jan & Carla:

    Silvie, goed te lezen dat je het allemaal nog steeds super vindt. Blijf genieten, de tijd vliegt voorbij.
    Dit neemt niemand je af. Nog heel veel plezier en de groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Urubamba

Zuid-Amerika

Mijn eerste grote reis ALLEEN!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Chao!

19 Juni 2014

In the Copa..Copacabana..

16 Juni 2014

Puno

15 Juni 2014

Daaag Peru! <3

10 Juni 2014

Afscheid Inca-vallei
Silvie

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7413

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: