Daaag Peru! <3 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu Daaag Peru! <3 - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu

Daaag Peru! <3

Blijf op de hoogte en volg Silvie

15 Juni 2014 | Peru, Arequipa

Hola!Het was even stil aan het front, dat komt omdat de oplader van mijn tablet stuk is gegaan. En dit blog uploaden met mn telefoon is SUPERirritant. Maar voor jullie doe ik het :). O, en het betekent trouwens ook dat ik geen foto's kan uploaden. Dat zal ik in Santiago doen. Omdat ik regelmatig een verhaaltje schrijf, kan het zijn dat het wat chaotisch overkomt. Maar dat veranderen om mn telefoon is lastig, dus daar moeten jullie maar even doorheen lezen! :)

La cuidad blanca
Inmiddels aangekomen in het zuiden van Peru. De busreis vanuit Cusco naar Arequipa was ok. Het blijft lastig slapen in een stoel. Maar we hadden het 'luxe' aangepakt door wat bredere stoelen te nemen die ook platter kunnen dan gewone.  Hierdoor heb ik toch wat uurtjes slaap kunnen pakken. 'S ochtendsvroeg waren we in de witte stad die zo genoemd wordt omdat veel gebouwen gemaakt zijn van sillar. Dat is een zilverwit tufgesteente dat door de vulkaan Misti is uitgestoten. Wat me gelijk al opvalt is dat deze stad zo anders is dan Urubamba,  Cusco, Pisac of alle andere plaatsen die ik gezien heb!  Schoner,  welvarender misschien wat westerser lijkt het wel. Er is gen vuiltje op de straat te bekennen en de mensen zijn goed gekleed. Hier zie je zelden iemand in traditionele Peruaanse kleding. Afijn. We hadden heel wat te regelen dus dat hebben we gelijk maar gedaan. Een bezoek aan de Colca canyon kan natuurlijk niet ontbreken en als je er toch bent, moet je ook wat condors spotten. Dat gaan we dus ook doen. Daarna een hike naar Sangalle; een oase in de canyon, enals ik de plaatjes zie, is dat ook zo. De volgende dag terug hiken ( nu de berg op) en dan in de bus terug naar Arequipa waar we in de avond de nachtbus pakken naar Puno. Oase in de bergen. Its a long way to paradise from here.....En dat was het. Ruim 3 uur dalen vanaf de berg. Er leek geen einde aan te komen.  Maar het uitzicht op de oase is prachtig!  Tussen het gele gesteente van de bergen ligt plots een groen resort met prachtige bomen en palmen. De kleine huisjes en de zwembaden maken het geheel compleet.  Het verblijf daar was helaas redelijk saai omdat er naast zwemmen niet heel veel te beleven viel. We hebben voetbal gekeken en zijn vroeg naar bed gegaan,  mede omdat ik me alles behalve fit voelde. Het vroege opstaan, onregelmatig en weinig eten en de uitputtende tocht naar beneden was even genoeg en mijn lichaam was er even klaar mee. Bovendien moest ik alle krachten sparen voor de 4 uur durende klim naar boven.  En ik ben blij dat ik dat gedaan heb.  Het was een slopende tocht, ik was na een uur al kapot en heb de laatste uren minimaal 20x door mijn pijngrens heen gebeten. Jullie mogen best weten dat het een strijd met mezelf was en dat ik halverwege heb gejankt van vermoeidheid.  Maar opgeven is geen optie,  dus je moet door. Ik was zoooooo blij dat we na 3,5 uur klimmen boven waren! Vervolgens hebben een goede lunch gehad en zijn we met de bus terug naar Arequipa gegaan. 'S avonds met de bus richting Puno en Lago Titicaca.

  • 20 Juni 2014 - 11:11

    Marga:

    Super leuk verhaal weer. De foto's gaan we later wel bekijken.
    Wat een avonturen allemaal zeg ! :)
    Maar dat Fernando in een oranje shirt gaat kijken en jij in dat van Chili ??
    nee dat geloof ik niet , hahaha.
    Nog maar snel een paar dagen genieten , want de tijd vliegt.
    XXX Mama


  • 20 Juni 2014 - 12:20

    Joyce :

    Hey Silvie!

    Wat een trip!
    Ik lees het al, jij bent daar helemaal op je plek ;)
    Heel veel plezier nog daar, geniet ervan!

    Groetjes xx

  • 20 Juni 2014 - 19:10

    Anne-Marie Van Zon:

    Ha die Silvie en Fernando,

    Wat heb je weer een prachtig verhaal ,en wat heb je al veel gezien.
    Geniet nog maar.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende mooie verhaal.

    groetjes van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Zuid-Amerika

Mijn eerste grote reis ALLEEN!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Chao!

19 Juni 2014

In the Copa..Copacabana..

16 Juni 2014

Puno

15 Juni 2014

Daaag Peru! <3

10 Juni 2014

Afscheid Inca-vallei
Silvie

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7421

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: