18-05-14 - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu 18-05-14 - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu

18-05-14

Blijf op de hoogte en volg Silvie

20 Mei 2014 | Peru, Urubamba

18-5
Vannacht eindelijk eens lekker geslapen. Vandaag ben ik naar Pisac geweest, een plaatsje op ongeveer een uurtje rijden vanaf Urubamba. Op zondag is hier een grote markt. Je kunt zien dat ze ook wel op toeristen zijn ingesteld, er zijn ontzettend veel souveniers te koop. Ik heb dan ook wel wat soles uitgegeven. Mijn traditie om in elk land waar ik kom een muziekinstrument te kopen, houd ik in stand uiteraard. Ik heb in ieder geval een zampona (soort pamfluit) en een soort sambabal. Verder heel veel kleurrijke spulletjes voor thuis..en armbandjes natuurlijk want die kun je altijd bij je dragen, het is eigenlijk een draagbare herinnering.
In Pisac zijn ook vrouwen gekleed in traditionele kleding, met een klein geitje. Je kunt foto's maken waar ze natuulijk geld voor willen. Dat heb ik maar niet gedaan. Verder zijn er heel veel kraampjes met kleurrijke doeken, kleding, tassen, tafelkleding enz enz. Ik vind het heerlijk om hier te snuffelen. Maar het maakt me ook hebberig, en dus ga ik veel geld uitgeven. Afdingen is ook hier (net als in Thailand) normaal. Je bent toerist dus je betaald de hoofdprijs. En ik voel me lullig om veel af te dingen omdat het voor mij eigenlijk niks kost. Een busritje van een uur kost 2,5 soles, dat is 65 eurocent. Waar hebben we het dan over. Het is trouwens wel een busrit op eigen risico geloof ik. Maar de rit was echt prachtig. Het is enorm gaaf om hier tussen de bergen te rijden, langs dorpjes en velden waar mensen aan het werk zijn. De vrouwen met kleurrijke doeken kom je hier overal tegen. Soms zit er een kind in, soms groenten of ander etenswaar. En soms heb ik geen idee. Momenteel bevind ik me in het restaurantje met wifi en ben ik een warme bananenmilkshake aan het drinken. Als dat maar goed gaat in mijn buikje. Haha, jullie zullen het morgen horen. Overigens ben ik druk bezig om Spaans te leren want te taalbarriere is echt een dingetje. Morgen begint mijn eerste les, maar ik ben al wat handige zinnetjes aan het oefenen. Ik denk dat het wel goed gaat komen aangezien ik geen andere keuze heb. Op de markt heb ik vandaag al flink kunnen oefenen (quanta es?/hoeveel kost da?) en in de bus heb ik een kort praatje gemaakt met een local. Yo no hablo espanol, un poco. We zien het wel. Ik ga zometeen weer naar huis. Even oefenen met mijn fluit en dan lekker slapen. Morgen ga ik lunchen met Wimmie en Raymi en daarna gaan we verf kopen voor de tafels en stoeltjes die we gekocht hebben van ons gedoneerde geld. Hopelijk zijn ze klaar want dat is hier in Zuid-Amerika nog maar de vraag. Al met al heb ik een heel gezellige dag gehad met Stijna en Linda. Ik kan goed met ze opschieten en ik vind het fijn dat ik niet alleen in het huis ben. Oh trouwens, thuisfront, smsen doe ik niet meer. Ik zit al ruim buiten mijn bundel dus dat is een veel te duur grapje. Deze week weet ik iets meer hoe mijn week eruit gaat zien, dus dan kunnen we een afspraak maken via mail!
Adios amigos!

  • 20 Mei 2014 - 09:04

    Els:

    Ha Silvie,
    Leuk om te lezen! Ik ben weer even terug in Peru. De markt in Piso kan ik me ook nog herinneren.
    Geniet ervan!
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Urubamba

Zuid-Amerika

Mijn eerste grote reis ALLEEN!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Chao!

19 Juni 2014

In the Copa..Copacabana..

16 Juni 2014

Puno

15 Juni 2014

Daaag Peru! <3

10 Juni 2014

Afscheid Inca-vallei
Silvie

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7430

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: