Confetti in mn haar - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu Confetti in mn haar - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu

Confetti in mn haar

Blijf op de hoogte en volg Silvie

27 Mei 2014 | Peru, Urubamba

Hooooi!

Ik moet weer even wat schrijven hier hoor! Zo lang ik toffe dingen blijf meemaken, zal ik hier regelmatig iets uploaden! Na de chaotische dag van gisteren zijn wij vrijwilligers en Wimmie en Raymi als organisatie bedankt voor de nieuwe tafels en stoeltjes, en de nieuwe schoenen natuurlijk. "De moeders gaan voor jullie koken' werd er gezegd. Wij (Linda, Stijna en ik) waren al een beetje bang; de hygiëne is hier gewoon anders dan in Nederland. Ik zal jullie vertellen dat het vlees 's ochtends om 10 uur al werd gebracht. En nee, dat wordt niet in de koelkast gezet (er is hier niet eens stroom). ' S middags om drie uur werden we verwacht. Eenmaal aangekomen waren de moeders al druk aan het koken, binnen op het fornuisje en buiten met een pan op een vuur. Toen iedereen gearriveerd was, gingen we allen naar binnen. En daar begon het hoor. Profesor Raphael (hij werkt voor de overkoepelende organisatie van de scholen) gaf een speech om ons te bedanken voor alles. Ik verstond er natuurlijk niet veel van, maar het klonk heel er mooi. Onze professora Guana (de juf) deed ook een woordje, halverwege moest ze bijna huilen.....en wij bijna ook. Het was zo mooi om te zien dat ze allemaal zo blij zijn met wat wij voor ze gedaan hebben! Una grande corazon, dat hadden we..en zij ook! De kids hadden zelfs een liedje geoefend! Echt zo leuk!! Na vele malen applaus voor ons, en voor hen, kregen we het eten geserveerd. Een bord met rijst, broccoli, wortel, een sausje (ik weet het ook niet) en een lap vlees. Jullie zullen begrijpen dat ik het vlees aan Raymi gegeven heb; daar kun je alles instoppen wat je niet wilt (ik probeer nog steeds vegetarisch te zijn). Er werden ook aardappels in schil geserveerd, ik geloof dat ze die in de grond hebben klaargemaakt?? Al met al zijn de moeders er een hele tijd mee bezig geweest en was het erg lekker. Daarna hebben we lekker muziek gemaakt (Willem had zijn accordeon meegenomen, Stijna haar trommel, ik mn pamfluit en sambalbal) en samen met de moeders en kids ' Hoofd, schouders, knie en teen' gedaan. Haha, hilarisch.
Ik was behoorlijk overdonderd door alle warmte die we kregen vanmiddag. Hier doe je het toch allemaal voor! Blije, vriendelijke en gelukkige gezichten. Ik wil dit veel vaker doen!
Uiteindelijk werden we door profesora Guana bedankt door confetti op ons hoofd te strooien. Ik geloof dat dat een soort traditie is. Muchas gracias dus!!

O, en deze warmte en liefde wil ik graag delen met allen die mij op wat voor manier geholpen hebben met het inzamelen van het geld!!

Chao!!

  • 28 Mei 2014 - 02:30

    Stijna & Linda :

    Hey silvie,

    Was zeker een leuke dag!! Echt gezellig!!
    En het eten was nog best lekker :)
    Super veel plezier deze week op het schooltje!!

    Liefs Linda en Stijna

  • 28 Mei 2014 - 10:36

    Anita :

    hoi Silvie,

    Klinkt geweldig!! Heel goed dat jij en anderen dit doen! Ben ook benieuwd hoe je vordert met je Spaans, moet toch snel gaan nu!

    groetjes
    Anita ( van de bieb)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Urubamba

Zuid-Amerika

Mijn eerste grote reis ALLEEN!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Chao!

19 Juni 2014

In the Copa..Copacabana..

16 Juni 2014

Puno

15 Juni 2014

Daaag Peru! <3

10 Juni 2014

Afscheid Inca-vallei
Silvie

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 7436

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: