En dan denk ik aan Brabant...... - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu En dan denk ik aan Brabant...... - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Silvie - WaarBenJij.nu

En dan denk ik aan Brabant......

Blijf op de hoogte en volg Silvie

30 Mei 2014 | Peru, Urubamba

Hallo!

Afgelopen woensdag zijn Stijna & Linda vertrokken naar de Inca-trail, dus het is rustig in huis. Alleen Anke en ik zijn er nu. Maar het wordt weer anders hoor! Morgen of zaterdag in de ochtend vertrek ik naar Cusco om Fernando op te halen. We verblijven dit weekend in Cusco en zondagavond gaan we weer richting Urubamba. Volgende week gaan we dus samen vrijwilligerswerkdoen in de ochtend en waarschijnlijk in de middag leuke dingen doen!! Het is hier prachtig dus waarschijnlijk een wandeling hier in de buurt. Behalve de Machu Picchu zijn er veel meer Inca-ruiines te bekijken, dus daar we maar eens op af!
Dit weekend komen Stijna en Linda weer terug en komen er ook drie andere meiden in het huis wonen voor een weekje. Dus dan is het een volle bak. Wel gezellig!
Ik heb Dreumel trouwens weer op de kaart gezet hoor. Er zijn hier aardig wat Nederlanders in Urubamba en omgeving. Gisteren hebben we een Brabants onderonsje gehad; gezellig gegeten en daarna naar de Salsales (waar ik trouwens totaal geen talent voor heb). Als ze vragen waar je vandaan komt zeg ik altijd: ach...uit een klein dorpje, dat ken je toch niet. Maar nee hoor. Hier in Urubamba, weet ik veel hoeveel kilometer van huis, heb ik twee meiden ontmoet die mensen uit Dreumel kennen! Zelfs een achterneef van me! HOE is het mogelijk. Soms is de wereld egg klein! Het was fijn om weer even lekker te ouwehoeren met een zachte geej. KEI leuk!

Omdat de twee zusjes weg zijn, werk ik nu alleen op Pronoei Tarapata,wat soms nog wel eens lastig is. Het Spaans beheer ik nog niet zo goed, ik ken wel wat woorden die in de klas gebruikt worden en met een woordenboek en gebaren kom je een eind, maar toch. Ik vind het echt jammer dat ik geen gesprekje met de kids of de juf kan voeren. Tja, zul je denken, dat wist je toch? Dat is zo, maar ik had niet verwacht dat ik veel met kids zou werken. Maar ik ben toch heel blij dat het zo is, ondanks we elkaar niet altijd begrijpen. Het is eigenlijk ook maar voor twee dagen; morgen hebben de juffen vergadering dus heb ik vrij.En volgende week kan Fernando me helpen met de woorden.
Vandaag heb ik mijn laatste les Spaans gehad....erg jammer. Ik wil heel graag alles leren, maar dat was toch onmogelijk in drie weken. Wie weet kom ik nog eens terug om hier te leren. Het kost namelijk echt geen drol: 5 euro per uur. Daar kun je in Nederland helemaal niks mee. Dit vind ik trouwens ook een supervoordeel hier: alles is zo goedkoop! Heerlijk! Waarom moet in Nederland alles zo duur zijn? Het loon is er ook wel naar (mwah...in de bieb ;)) maar toch.

Morgen dus een vrije dag. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen....uitslapen waarschijnlijk. Het slapen gaat nog niet altijd super. In Urubamba (of in Peru?) hebben de voertuigen de gewoonte om te toeteren als ze bij een kruispunt of wat voor punt dan ook, aankomen. Ik slaap aan de straatkant dus ik hoor ze al redelijk vroeg. Daarnaast moet ik ook aan het matras wennen en ben ik al een paar dagen strontverkouden. Jammer de bammer.

Ik ga er weer vantussen. Toedels en de groeten aan iedereen daarzo!

Chao!!

En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht.
-Brabant, Guus Meeuwis


Ga trouwens proberen om bij elk blog een stukje toepasselijke tekst van een mooi nummer toe te voegen. Dat lijkt me wel een leuke uitdaging!

  • 30 Mei 2014 - 15:31

    Trudy Van Den Boogaard:

    Hallo daar in verweghistan,

    Mooi om te lezen, al je verhaaltjes, je schrijft erg leuk, zit zeker in de familie???
    En wat het strontverkouden betreft heb je geen last van hooikoorts? dat is nl. ook een familiekwaal haha.
    Hier is het ook snotteren en puffen , vandaar mijn vraag.
    Hier is het allemaal rustig, dus wij hebben niet veel bijzonders te vertellen!!
    Groeten hoor, uit een nu gelukkig weer zon overgoten Alphen,



  • 28 Juni 2014 - 10:43

    Linda:

    :) leuk geschreven!!

    lieve groet je huisgenootje Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Urubamba

Zuid-Amerika

Mijn eerste grote reis ALLEEN!

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2014

Chao!

19 Juni 2014

In the Copa..Copacabana..

16 Juni 2014

Puno

15 Juni 2014

Daaag Peru! <3

10 Juni 2014

Afscheid Inca-vallei
Silvie

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 7431

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Zuid-Amerika

Landen bezocht: